Hoppa till innehåll

Utbildningar

Kommunikation i sociala medier – digital kurs för småföretag 16 februari

Som egenföretagare har man sällan möjlighet att ta in hjälp med sin kommunikation. I den här kursen går vi igenom hur du kan jobba själv med din marknadsföring, bygga relationer med din målgrupp och kommunicera kring dina produkter eller tjänster. I fokus står sociala medier – dina egna kanaler där du kan nå ut till din målgrupp på rätt sätt. 

Under dagen blandar vi teori och praktik. Du får dela dina erfarenheter med andra företagare och utbyta erfarenheter. 

Sagt om utbildningen:
”Vi är glada att vi anlitade Karin och Clara, som på ett inspirerande, begripligt och engagerat sätt,
delade med sig av sina kunskaper och redde ut begreppen i det digitala virrvarret!”

Peter Göransson, Företagsrådgivare, Västervik Framåt Näringslivsbolag

För vem

  • Du som vill jobba med din marknadsföring själv, eller har ansvaret idag.
  • För dig som vill enklare kunna planera din kommunikation och välja vilka kanaler som är relevanta för din verksamhet
  • Du som vill träffa andra företagare digitalt och utbyta erfarenheter och få tips

Du får

  • Teori om kommunikation: målgrupper, kommunikationsstrategi, planering: så gör du praktiskt
  • Best practise – exempel från andra företag som kommunicerar i sociala medier
  • Praktik i form av samtal, övningar och diskussioner tillsammans med andra
  • En mall för din kommunikationsplan att arbeta vidare med efter utbildningen

PROGRAM 16 februari 10.00-15.00 (inklusive en timmes lunchpaus)

  • Media då och nu – vad är skillnaderna och vad är möjligheterna?
  • Sociala medier – vilka kanaler finns, hur skiljer de sig åt och vilka använder dem?
  • Målgrupper  – identifiera dina målgrupper
  • Strategi och plan – så lägger du upp arbetet
  • Praktiskt – hur gör man?
  • Goda exempel
  • Gruppdiskussioner
  • Övningar

Kursansvariga

Karin Bäcklund
Karin Bäcklund har över 13 års erfarenhet av digital kommunikation och PR och har hjälpt företag av olika storlekar, som anställd, på byrå och idag som frilansande konsult. Karin har gett ut flera böcker om PR och en bok om sociala medier. Karin håller ofta utbildningar om kommunikation och har bland annat varit kursansvarig för Digital kommunikation på Berghs under sex år. Läs mer om Karin här.

Clara Fröberg
Har arbetat med kommunikation sedan 2009: som anställd PR-konsult, digital strateg och PR-strateg på flertalet kommunikationsbyråer och är idag egenföretagare. Clara kommer från början från filmbranschen som manusförfattare och arbetar idag med att producera film och podcasts, som konsult för PR- och mediarelationer samt som strateg i kreativa kampanjer. Clara föreläser regelbundet om kommunikation på Berghs. Läs mer om Clara här.

Praktisk info
Kursen hålls på Zoom med föreläsningar i storgrupp och diskussioner i smågrupper. Efter utbildningen får alla en mall för kommunikationsplan.

Anmälan och pris
2999 kronor exklusive moms per person. Efter kursen får du en mall för kommunikationsplan (levereras efter genomförd kurs). Betalas via faktura. För att anmäla dig skriv ett mejl till clara@gunforhire.se